Transformiceblog!

I ♥ TFM!

Transformice egy multiplayer játék, ahol egy kisegérrel vagy, és fő feladatod, hogy megszerezd a sajtot, és bevidd a lyukba. Minden forduló időtartama max 2 perc, és, hogy a sajt a tiéd legyen, a shaman –nak kell segíteni. A shaman képes lesz különböző tárgyakat elővarázsolni, hogy az egerek sajtot kapjanak.
Itt kipróbálhatod a játékot: www.transformice.com

A sámán, -mint fentebb említettem- segít az egereknek sajtot gyűjteni. A te neved mindig sárga, csak a shaman neve kék. A shaman könnyen felismerhető: Kék (esetenként rózsaszín) tetoválást és tollat visel.

Vidd be a sajtot az egérlyukba! A Transformice –ban „tudsz versenyezni”, hogy kié lesz az úgynevezett „win”, vagyis ki lesz az első egér, aki a sajtját beviszi. Az első kap címeket (másnéven title-ket).

Amikor egy sajtot beviszel, az a „boltba” jut. Ott különleges ruhákat tudsz vásárolni az egerednek, lehetsz fiú vagy lány. Ha a ruhák mégsincsenek ínyedre, hozz létre egy-két „mapot”/pályát.
- Hol van a bolt?
Ez egyszerű! Az egered profilképe mellett van egy „Menü” gomb, azon belül pedig a „Bolt/Shop”
- Hogyan hozhatok létre egy mapot/pályát?
Erről információt a "Pályaszerkesztő és Gy.I.K" témában találsz.

EGÉR

1. A te célod

A cél egyszerű: Meg kell szerezned a sajtot, és vidd be az egérlyukba. Minél több sajtot szereztél, annál több címet fogsz kapni. Ha a sajtot bevitted, akkor azt bolt kimutatja –mint fentebb említettem- . A sajttal képes leszel:
- Ruhákat venni a boltban
- Mapokat/pályákat készíteni

2. Hogyan kell játszani?

Használd a nyilakat, vagy a W, A, S,D –t, hogy tudd az egeredet mozgatni. Ha ugrani szeretnél, nyomd meg a Fel gombot, vagy a W –t.

3. Talajok

Vannak a talajok. Van a Fa, Fű, Föld, Hó, Kő, Csokoládé, Homok, Jég, Gumi, Láva, Víz, és a Felhő.

• Fa / Fű / Föld / Hó / Kő /Homok– A fa és a föld az alap talaj. A fű, hó, kő és homok olyan tulajdonságokkal rendelkezik, mint a fa és a föld de van egy másik, céljuk: kidekorálhasd velük a pályádat/mapodat).
• Csokoládé – Ez a föld a kezdő egereknek van segítségére: könnyen gyakorolhatod vele a wj –t/wall jump –ot/falmászást. ( kép )
• Jég – Ez egy aprócska nehezítés, mivel nem tudsz rá felmászni.
• Gumi: Tudsz rajta ugrálni ^-^
• Láva: Ha a lávához érsz, ugorj egyet, hogy ne szállj túl magasra. Ha nem teszel semmit, az egered elszáll/meghal.
• Víz – Ha nincs sajtod, lebeghetsz a víz felszínén, de ha sajt van a hátadon, számíts rá, hogy elsüllyedsz, mint a kő!
• Felhő - Ez a talaj nagyon különleges! Az egér keresztülmehet rajta, de a shaman-tárgyak nem.

SHAMAN

„Te vagy a shaman! Segíts a tanítványaidnak megszerezni a sajtot!”
A shaman segít a többi egérnek sajtot szerezni különböző tárgyak segítségével ( kép ) Ezek a tárgyak különböző képességgel bírnak.
A shaman a legfontosabb szerepet kapja, tőle függnek a játékosok. Sok esetben lehetetlen teljesíteni a pályákat/mapokat shaman segítsége nélkül.

1. Varázslás

Kattints az egyik tárgyra a listából. Kattints valahová a pályán/mapon, és tartsd lenyomva az egeret, míg az elem meg nem jelenik.
Egy kék kör fog megjelenni az egered körül: azt mutatja, hogy hova teheted az elemet/tárgyat ( kép ). Görgess az egéren vagy a Z / Ctrl gombokat nyomkodd, hogy az objektumot/tárgyat/elemet el tudd forgatni. Ha a másik irányba szeretnéd forgatni, használd X vagy Shift gombot, esetleg az imént említett görgőt. A körön kívül nem tudsz varázsolni, mert akkor pirossá változik, és nem tudod odavarázsolni.

2. Shaman tárgyak

Nyíl: A nyíl segítségével mutathatod meg az egereknek a helyes utat.

Spirit: A spirit egy kis robbanás. Így tudsz unszolni egy egeret.

Lufi: A lufi repülésre szolgál. Meg lehet kötni tárgyakon vagy egereken a horgony (c betű) segítségével.

Rúna: Ha ezt varázsoltad, az repülni fog a nyíl irányába. Ha valamilyen tárgyal ütközik, akkor azt eltolja. Más tárgyakhoz is köthető (C betű). Space gombbal egerekkel is ütközhet.

Kicsi doboz/ Nagy doboz: Az egereket segíti a mászásban. 

Üllő: Ez egy nehezék. Az egerek sem képesek eltolni.

Kis deszka / nagy deszka:  Az egereket segíti a mászásban.

Labda: Ez egy egyszerű labda. Pattog ^-^

Ágyúgolyó: Az ágyúgolyó lényegében ugyanaz, mint az üllő, egyetlen eltéréssel: Ezek a nyíl irányába mozognak, mindaddig, amíg valami akadályba nem ütköznek. A shamanok akkor használják, ha szeretnének megszabadulni egy felesleges tárgytól, vagy egy bosszantó egértől.

Megidézés: Tartsd lenyomva az egeret, és húzz vonalat. Ez 10 másodperc múlva eltűnik. Ez arra jó, hogy az egerek sétálhassanak rajta. Csak kevés mapon/pályán tudsz megidézést alkalmazni.

Portálok: A két portál, lehetővé teszi, hogy az egerek teleportálni tudjanak egyik helyről a másikra.

3. horgonyok/rögzítések

A horgonyok/rögzítések teszik lehetővé, hogy a helyén maradjanak a shaman tárgyak. Az egyetlen módja annak, hogy létrehozz egy ilyen horgonyt/rögzítést, hogy megnyomod a C, V, B, N vagy J gombot, miután kiválasztottad a kívánt elemet/tárgyat, de még nem varázsoltad oda. Ha megnyomod ezeket a gombokat többször, akkor ki tudod választani, a horgony/rögzítés helyét.
Jelenleg 4 különböző típusú horgonyok/rögzítések léteznek és mindegyiknek megvan a haszna:

- C – Sárga szög - Ezt a horgonyt csatolni kell egy másik tárgyhoz. Ezzel főleg a hidat, és több épületet tudsz alkotni.

- B - Piros szög – A piros szög hasonló a sárga szöghöz. Csak egy helyen lehet a piros szög; középen. Fő feladata, hogy forogjon, de ez még nem minden! A piros szögnek van egy másik funkciója: lehet őket úgy helyezni, hogy megakadályozzák a tárgyak mozgását/forgását.

- V - Kék szög - Ezt a horgonyt/rögzítést  egy másik tételhez kell csatolni. Így az adott elem (pl. deszka) „csuklóssá” válik. Ez mit takar? A shaman például szeretne egy deszkát tenni, de a túloldalon lévő egereket sem szeretné kizárni. Nosza, odatesz egy kék horgonyos deszkát, így a többi egér még át tud jönni a túloldalról.

N és J - Kék motoros rögzítések/horgonyok – Ezeket egy másik tárgyhoz kell csatolni. Ezek hasonlítanak a sima kék horgonyra/rögzítésre, de a különbség abban a rejlik, hogy a tárgy forog a motornak köszönhetően.

4. Szellem tárgyak

Egy szellem tétel könnyen felismerhető; átlátszó tárgy kékes árnyalattal. Ez hasonlít a felhőre: Az egerek áthatolhatnak rajta, de a tárgyak nem. Minden tárgyat „szellemesíthetsz” (kivéve a spirit, portálok és megidézés). Hogyan tudod ezt megtenni? Nyomj space –t, azaz szóközt, miután kiválasztottad a listából, azonban még nem varázsoltad a helyére.

5. Nehéz mód

Te most egy "pro" (azaz profi/ügyes/mester) vagy, ami azt jelenti, hogy több mint 1.000 egeret mentettél meg.
Kattints a tollra a hangulatok között, és állítsd be a nehéz módú shaman –t. Először is észre fogod venni, hogy az egered új színt nyert! A tetoválásod most arany. Ha nem tetszik, meg tudod változtatni a színét ugyanebben az ablakban.

De nem ez az egyetlen jellemzője a nehéz módú shaman –nak. Nem tudsz megidézni, és a piros horgonyt sem használhatod többé! Viszont létrehozhatsz egy úgynevezett „totem” -et, hogy segíts az egereknek. Kattints a "Totem szerkesztése" című fülre, hogy létrehozd saját totemedet!
A totem egy előre elkészített építmény. Ez az épület bármi lehet: lehet a híd, egy szép kép, esetleg ágyúgolyók tömege. Miután elmentetted a totemedet, és te vagy a shaman, akkor megjelenik egy shaman-tollas ikon!

Kattints rá, ha ki szeretnéd választani.


Más

1. Szobák

Három különböző típusú szoba van:
Amikor bejelentkezel, egy megszámozott szobába teleportál a szerver (pl. room 1). Mitől függ, hogy melyik szobába visz? Az a szobában tartózkodó egerek számától. Játszhatsz azonban egy vanilla nevű minijátékkal is (ezeket a pályákat Tigrounette hozta létre 0-137 –ig tartó számozással).
A vanilla room-ban/szobában csak vanilla mapokkal/pályákkal játszhatsz. Ha a szoba/room neve tartalmazza a „vanilla” szót, azonnal egy vanilla szobába fog repíteni.
Ha úgy érzed elég profi vagy, próbáld ki a bootcamp roomot/szobát! Ezekben a szobákban/roomokban nincs shaman, viszont a pályák/mapok igen nehezek! Minden kör tart 6 perc időtartamú és egerek 15 másodpercenként újraélednek, ha már meghalnak.

2. parancsok

/room szobanév: Ez a parancs lehetővé teszi, hogy egy másik szobába menj.
/Bootcamp: Úgy működik, mint a /room, de így egy bootcamp szobába mész.
/vanilla: Úgy működik, mint a /room, de egy vanilla szobába jutsz.
/editor: A pályaszerkesztőben/map editor –ban találod magad.
/totem: A totemszerkesztőben találod magad.
/c felhasználónév: Ezzel tudsz suttogni egy másik egérnek.
/friend felhasználónév: A barátlistát fogod plussz egy névvel bővíteni. ^-^
/profile felhasználónév: Így tudod megnézni egy másik egér profilját (hány sajtja van, hány bootcamp pályát teljesített, hogy néz ki, stb.)
/mute felhasználónév: Ezzel akadályozod meg, hogy egy másik egér beszédjét lásd.
/ban felhasználónév: Egy adott játékost tudsz kitiltani a szobából. Ez zavazással működik. Ha visszaélsz vele, az büntetést vont maga után.
/title: Ez a parancs felsorolja az összes eddig szerzett címeidet. Ahhoz, hogy válassz a felsorolt címekből, írd be a /title szám. Például, ha azt szeretnéd, hogy címed/title -d "Little Mouse" legyen, írd be: /title 0.
/silence: Így csak a barátaid tudnak írni neked. Ha utána még írsz valamit, (pl. /silence ne zavarj!), akkor aki írni szeretne neked, meglátja ezt az üzenetet.
/silence*: Ezzel senki nem tud neked írni. Ha utána még írsz valamit, (pl. /silence* ne zavarj!), akkor aki írni szeretne neked, meglátja ezt az üzenetet.
/facebook: Ez a parancs megnyitja a Transformice Facebook-oldalán a böngésződben. Egy alkalommal kapsz 20 sajtot.
/tk Felhasználónév: Offline tagok kirúgása a törzsből.

 

Információ: Cincogoka



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 1
Tegnapi: 5
Heti: 6
Havi: 6
Össz.: 4 390

Látogatottság növelés
Oldal: Tutorial
Transformiceblog! - © 2008 - 2024 - transformiceblog.hupont.hu

A honlap magyarul nem csak a weblap első oldalát jelenti, minden oldal együtt a honlap.

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »